De laatste dagen NZ, Sydney en Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van ennnemike - WaarBenJij.nu De laatste dagen NZ, Sydney en Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van ennnemike - WaarBenJij.nu

De laatste dagen NZ, Sydney en Melbourne

11 Januari 2014 | Australië, Melbourne

De laatste dagen Nieuw-Zeeland waren ook heel erg leuk. We zijn met een leuke groep naar de bekende Franz Josefgletsjer gelopen. Daar konden we helaas niet dichtbij komen en we mochten er ook niet zonder gids op omdat er lawinegevaar bestond, dus we hebben er niet zoveel van gezien. Daarna zijn we een paar dagen in Queenstown gebleven. Dit vond ik de leukste stad van Nieuw-Zeeland. Het is wat kleiner en heel gezellig. Hier hadden we eindelijk tijd om uit te slapen na het drukke schema van de bus, dus dat hebben we ook veel gedaan. Verder hebben we o.a. een berg beklommen met uitzicht over Queenstown en omgeving. Onze buschauffeur had ons getipt dat je wanneer je boven was, je gratis met de gondel naar beneden kon, maar natuurlijk werden we om onze kaartjes gevraagd.. dus moesten we zelf weer naar beneden lopen. Vanuit Queenstown hebben we ook een dagtocht gedaan naar de Milford Sounds, de bekende fjorden aan de westkust. Daar hadden we een cruise door de fjorden, echt heel mooi en gezellig. Verder hebben we in Queenstown veel hamburgers gegeten. Er is daar een heel bekende hamburgertent, de fergburger, een enorme en superlekkere hamburger. Verder zijn we veel naar leuke kroegjes geweest. Op kerstavond hadden we een soort van afscheidsfeestje omdat er nog een hele groep achterbleef in Queenstown en wij helaas doormoesten. Op eerste kerstdag zaten we bij Mount Cook, een vd hoogste bergen van Nieuw-Zeeland. Helaas heb ik er geen foto van kunnen maken opa.. Ook bij ons was het erg mistig.Tweede kerstdag zaten we in een hutje in the middle of nowhere waar we lekker gekaart en filmpjes gekeken hebben. Die dag erna moesten we door naar Christchurch waar ons vliegtuig richting Sydney vertrok. Daar hadden we heel veel zin in, maar het was jammer om Nieuw-Zeeland en iedereen die we hadden ontmoet achter te laten..

In Sydney hadden we eindelijk veel zon!! We zijn daarom vaak naar het strand geweest, waaronder het bekende Bondi Beach, dus ik krijg eindelijk (een beetje) een kleurtje. Verder hebben we veel door de stad geslenterd en af en toe wat gedronken met wat mensen die we nog uit Nieuw-Zeeland kenden. Ook hebben we een dag een rondleiding door de wijk Manly gehad van Renee's neef die daar woont. Voor oud en nieuw hadden we een uitnodiging gekregen om bij een vriend van een vriend uit NZ wat te komen drinken. Hij had een appartement met uitzicht over de Harbour Bridge waar het vuurwerk zou plaatsvinden. Het uitzicht was echt heel goed, we konden van alle kanten het vuurwerk in Sydney zien! Dus we waren erg blij met die uitnodiging, zeker omdat we hoorden dat mensen 5 uur in de rij hadden gestaan voor een goed plekje, en uiteindelijk nog bijna niets konden zien omdat er een boom voor hun neus stond.

Na Sydney zijn we doorgevlogen naar Melbourne. Ook dit was een heel leuke stad. Dit is een wat kleinere stad, maar ook erg gezellig en je kan bijna overal lopend komen. We zijn een dagje naar de Great Ocean Road geweest waar we de 12 Apostelen, enorme rotsen in het water, hebben gezien en een aantal wilde koala's in de bomen. Foto's volgen nog. Ook zijn we een dagje naar St Kilda Beach geweest, waar we 's avonds pinguins hebben gezien. Straks gaan we proberen om te kijken bij een kwalificatiewedstrijd voor the Australian Open die overmorgen begint. Daarna vliegen we weer terug naar Sydney.

Vanuit Sydney gaan we meteen door naar een tweedaagse surfkamp. Verder zullen we o.a. nog gaan kanoen met dolfijnen, kajakken in de rimboe waar ook krokodillen zitten, 2 dagen zeilen langs de Whitsundays, een soort van jeeptour over Fraser Island doen en snorkelen en duiken in the Great Barrier Reef. Ik zal me dus niet gaan vervelen de komende maanden :D

Tot snel!

• 11 Januari 2014 - 10:55

Nicole:

Ha Annemieke,

Klinkt allemaal super..wat een geweldige tijd.
    Je krijgt het nog druk :-)

Veel plezier nog.

Groet,
    Nicole xx

• 13 Januari 2014 - 12:16

Gerard Den Engelsman:

Hoi Annemiek,

Heel veel van jullie ervaringen herkennen wij.Bij de Fr.Josefgl. hadden wij super slecht weer. Bondi Beach met de badmeesters in hun geel/oranje gekleurde outfit komt weer in onze herinnering naar boven. Ook vonden wij Melbourne een leuke compacte stad met een trammetje waar je de stad mee kon rondrijden. Geniet van al het moois wat je nog te zien krijgt.

Groetjes, ook aan Renee van Oma en Opa.