Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van ennnemike - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van ennnemike - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland

Door: Annemiek

18 December 2013 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hoi lieve familie en vrienden!

Eindelijk wat tijd gevonden om een verslagje te schrijven! Ik vloog 1 december met Renee via schiphol naar Auckland. Daar kwamen we 3 december aan en 5 december vertrokken we met de Stray-bus, een hop-on hop-off bus die een vaste route rijdt langs de mooiste plekjes in Nieuw-Zeeland. We hebben al zoveel leuke dingen gedaan! De eerste dag gingen we naar een strand, the hot water beach, waar je kuilen moest graven die zich vulden met heet water uit de grond. Het regende en was erg koud in onze bikini, dus we waren erg blij toen die kuilen uiteindelijk gegraven waren en we in een heet ‘bad’ konden zitten. Verder hebben we met de hele bus geslapen bij Maori’s. Iedereen lag op een matras op de grond in een soort kerk/ontmoetingshuis van de Maori’s. De jongens leerden de haka daar en wij leerden een veel minder spannend dansje.

We hebben ook nog geraft van een waterval van 7 meter in Rotorua en gekajakt door het Abel Tasman National Park, een park met veel witte stranden en helder blauw water. Er was ook een eiland waar veel zeehonden zaten, en schijnbaar ook pinguïns maar die hebben we helaas niet gezien. Toen we heel dicht langs het eiland kajakten kwam er een zeehond naast ons zwemmen en trucjes voor ons doen! Verder hebben we veel gelopen en geklommen, bijvoorbeeld de bergen naast ‘Mount Doom’, de berg uit Lord of the Rings. Ook zijn we met een wetsuit en een rubberen opblaasband door een grot met water geklommen en gegleden. We zijn ook een keer ’s nachts naar een warmwaterstroom geweest en hebben daar midden in de nacht heerlijk gerelaxt. We hebben het dus erg naar ons zin! Er is zoveel te doen en te zien hier en met de mensen uit de bus is het heel gezellig elke dag.

We vertrekken over 2 dagen naar Queenstown waar we een kleine week blijven en dan vliegen we de 28e naar Sydney om daar Oud en Nieuw te vieren. Daarna gaan we een weekje naar Melbourne om vervolgens langs de oostkust te reizen. Dan vliegen we 24 februari van Cairns naar Alice Springs, midden in Australië, en daarna gaan we nog een weekje naar Perth. Tot slot gaan we nog 2 weken naar Bali om lekker te relaxen. Een goed vooruitzicht dus!

Als ik wat meer tijd heb zal ik proberen wat foto’s te uploaden!
Liefs :)

• 19 December 2013 - 21:45

Meta:

Klinkt goed allemaal en avontuurlijk. Zie je de 31ste in Sydney ;>)

• 19 December 2013 - 21:59

Gerard Den Engelsman.:

Hoi Annemiek en Renee,
    Heel fijn dat jullie het zo goed naar je zin hebt. Het is een fantastische ervaring om dit land te bezoeken.
    Geniet met volle teugen van de Maori cultuur en het landschap. Wanneer varen jullie over naar het Zuidereiland? Willen juliie voor voor mij een foto van de Mount Cook maken, helaas hebben wij deze berg in de dikke mist bezocht en dus niets van deze reus gezien.
    Heel veel plezier en een verdere reis zonder opstakels gewenst, drink zo af en toe een wijntje. Wij drinken er hier wel een of meer op jullie gezondheid.
    Groetjes mede namens Oma, Opa.

• 19 December 2013 - 22:35

Mary Van Ravenswaaij:

Wat hebben jullie al veel moois gezien ! Vind het leuk om jullie reis zo te volgen. Veel plezier.
    groetjes
    Mary

• 24 December 2013 - 19:26

Gerrie En Gerard:

Hoi Wereldburgers,

Vanuit Harmelen een fijn kerstfeest in de zon, en een goede jaarwisseling gewenst. Nog veel plezier in Australie.

Groetjes Oma en Opa.

• 03 Januari 2014 - 17:17

Nicole:

He Annemiek,

Een heel gelukkig 2014. Hoe gaat het? Zitten jullie nog in Sydney of zijn jullie al naar Melbourne vertrokken?
    Groetjes en heel veel plezier nog...
    Nicole

NB ik heb het vuurwerk van Sydney bekeken, zag er spectaculair uit.